Video Terkini

Lovely Brothers

Lovely Brothers
share your love

Tuesday 17 April 2012

TERAPI KESEHATAN DAN "KEPUASAN" DENGAN LINTAH




Lintah (Hirudo Medicinalis), adalah binatang sejenis cacing, yang gemar menghisap darah. Binatang ini, suka hidup di sawah, hutan-hutan tropis, rawa-rawa, atau tempat lembab lainnya. Bagi sebagian orang, lintah adalah binatang yang sangat menjijikkan. Tapi bagi Moh Sugeng (38), warga Kawedusan, Kebumen, Jawa Tengah, lintah bisa difungsikan menjadi media  penyembuh untuk menyembuhkan berbagai penyakit.
Sejak ratusan tahun silam, lintah sudah dikenal sebagai media penyembuh serba guna untuk mengobati segala macam penyakit, terutama yang berhubungan dengan peredaran darah. Begitu juga dengan yang dilakukan Sugeng ini.
“Pada dasarnya, lintah itu mengandung air liur (saliva), dimana dalam air liur itu mengandung zat aktif, paling tidak ada 15 unsur. Nah, zat-zat yang terkandung itu, bisa untuk menyembuhkan berbagai penyakit,” jelas Sugeng, demikian lelaki ini biasa disapa pada Trans Agro.
Berbagai penyakit bisa disembuhkan dengan pengobatan memakai media lintah ini. Itu terbukti dengan banyaknya pasien yang berobat ke rumah Sugeng, dimana menurut pengakuan mereka, semua penyakit yang diobati dengan cara ini bisa sembuh.
“Dari penyakit ringan seperti jerawat, rematik, asam urat, hingga kelas berat, semisal  stroke, jantung, tumor atau kanker, Insya Alloh, bisa disembuhkan dengan sedot lintah ini,” kata Sugeng, yang tak pernah mematok tarif, alias sukarela atas jasanya itu.
Pada dasarnya, menurut Sugeng, setiap penyakit itu  ditandai dengan adanya darah kotor, atau penyumbatan pada peredaran darah, hingga menyebabkan darah menjadi beku, karena darah tidak bisa mengalir dengan lancar.
“Cuma setiap penyakit itu, pembekuan darahnya terletak pada titik-titik tertentu, dimana penyakit yang satu dengan yang lainnya  berbeda letak  dan titiknya,” terang Sugeng, yang mengetahui titik-titik itu berdasar pengalaman dan belajar secara otodidak.
Nah, jika darah yang kotor atau beku itu dihilangkan, yakni dengan cara disedot dengan lintah, maka diyakini, peredaran darah menjadi normal, dan penyakit itu akan hilang dengan sendirinya.Menurut Sugeng, metode sedot lintah yang dipakainya itu, tiap penyakit satu dengan lainnya berbeda-beda. Tergantung tidaknya penyakit itu.
“Ya, kalau penyakitnya berat, bisa beberapa kali datang. Tapi kalau sakitnya itu ringan, atau masih baru, ada yang sekali datang juga bisa langsung sembuh. Tiap penyakit itu lain-lain, ada yang hanya menggunakan lintah 2 atau 3, bahkan ada yang lebih dari itu. Pokoknya tergantung penyakitnya,” papar ayah 2 anak ini.
Menurut Sugeng, paling tidak terdapat 15 jenis lintah yang bisa digunakan untuk media penyembuhan. Sementara yang dipergunakan Sugeng, bukan lintah sembarangan. Dirinya hanya menggunaka lintah jenis purba (raksasaI, yang biasa hidup dirawa-rawa. Pada golongan lintah, lintah purba ini yang terbesar, sebesar jempol kaki orang dewa

Cara pengobatan:
Untuk pengobatan yang dilakukan Sugeng, pertama kali, dirinya akan menanyakan apa keluhan atau penyakit pasiennya. Setelah tahu penyakitnya, maka dirinya juga akan tahu, titik-titik mana yang akan disedot dengan lintah itu.
Setelah diketahui titik-titik mana yang akan disedot, maka pada titik-titik itu, akan diberi suatu ramuan khusus, yang berfungsi sebagai perangsang agar lintah mau menggigit (menyedot). Ramuan ini sifatnya rahasia perusahaan.s
Untuk menjaga supaya steril, maka tiap lintah akan dibungkus menggunakan plastik. Setelah diberi ramuan perangsang tadi, maka bagian mulut lintah akan ditaruh dititik itu. Maka dengan sendirinya, lintah akan menempel, yakni dengan cara menyedot mencari sumber penyakit..
“Lintah itu mempunyai 3 lubang pada bagian mulutnya. Lubang pertama, berfungsi untuk mengeluarkan air liur, yang berfungsi untuk menghancurkan sumber penyakit. Kemudian lubang yang kedua, berfungsi untuk menyedot darah yang beku, atau sumber penyakit  yang telah hancur tadi. Nah, lubang yang ketiga, berfungsi untuk  bernapas. Ini berdasarkan pengamatan saya selama ini,” ujar suami dari Anung Wardani ini pada Trnas Agro
Lintah akan melepas sedotannya, atau terlepas sendiri ketika sudah merasa kenyang, atau darah kotor yang disedotnya itu habis. Lalu, pada titik-titik yang disedot tadi, akan dibersihkan dengan kapas, serta dibalut dengan kain kasa dan perban. Setelah selesai, maka lintah-lintah tadi, akan dibungkus dengan plastik secara sendiri-sendiri.
Dan dalam waktu seminggu, cairan-cairan darah kotor yang disedot lintah tadi akan keluar dengan sendirinya.Tahap selanjutnya, agar lintah tadi bisa kembali fit, dimasukkan ke dalam kolam netralisasi. Diperlukan waktu 1 bulan dalam hal ini, agar lintah bisa dipergunakan lagi.
“Pada intinya, semua jenis lintah itu bisa untuk media penyembuhan. Ibarat mesin pompa air, kalau PKnya besar, maka sedotannya juga kuat. Itulah kenapa, saya menggunakan lintah purba ini, karena sedotannya paling kuat,” kata Sugeng lebih jauh.

Dibudidayakan sendiri:
Lintah purba yang dipergunakan Sugeng untuk mengobati pasiennya, merupakan hasil budidayanya sendiri. Semua itu, berasal dari 10 indukan lintah purba yang  diberikan ayahnya, H.Jamhari 20 tahun silam.
“Awalnya, metode sedot lintah ini hanya dipergunakan untuk mengobati kalangan keluarga saja. Tapi, lambat laun banyak orang yang minta tolong untuk diobati dengan cara ini. Sejak itu, kami membudidayakannya sendiri,” jelas Sugeng, yang mulai buka pengobatan sedot lintah ini sejak tahun 91 lalu.
Lintah merupakan jenis bintang yang Hemaprodik, alias berkelamin ganda. Tak diperlukan adanya perkawinan antara indukan jantan dan betina dalam lintah ini. Untuk budidaya ini, Sugeng mengaku tak mengalami kesulitan.
Tahap awal, indukan-indukan tadi ditempatkan pada kolam, yang lantainya dari tanah. Sugeng biasa memasukkan indukan tadi, ketika memasuki musim penghujan. Pada masa ini, lintah biasanya akan bertelor.
“Dari pengamatan, dalam waktu seminggu setelah indukan tadi dimasukkan kolam, biasanya sudah pada bertelor,” terang Sugeng menjelaskan.
Setelah indukan tadi bertelor, 20 hari kemudian, telor sudah bisa dipecah (ditetaskan). Pada usia 20 hari ini, telor sudah bisa menetas. Bisa dibantu dengan memecahkannya, atau membiarkannya hingga menetas sendiri.
Dari tiap butiran telor ini, di dalamnya terdapat paling tidak 10 ekor anakan lintah. Setiap satu ekor indukan, hanya bertelor satu butir saja. Setelah anakan tadi menetas, maka bisa langsung dimasukkan topels atau kolam pembesaran.
Yang tak boleh dilupakan, adalah pemberian pakan. Khusus masalah pakan ini, Sugeng mempunyai ramuan tersendiri, yang berasal dari sari-sari daging yang diolah sedemikian rupa. Ramuan rahasia ini, diolah menjadi cairan, agar memudahkannya dalam pemberian pakan.
“Pakan ini diberikan sehari sekali, baik pada indukan, maupun pembesaran  pada anakan. Ramuan ini juga yang kami pergunakan sebagai perangsang agar lintah mau menyedot pada titik yang diinginkan sewaktu  pengobatan,” ujar laki-laki ramah ini.
Pada usia 2 bulan, anakan lintah tadi memiliki  panjang 5 cm, serta diameter tubuhnya 0,5 cm, dan sudah bisa digunakan untuk mengobati. Untuk anakan usia ini, biasanya untuk pengobatan ringan, semisal jerawat, atau sedot lemak.
Sementara usia di atas 2 bulan, anakan tadi akan menjadi lebih besar. Khusus lintah yang sudah besar ini, atau usia di atas 2 bulan dipergunakan untuk pengobatan penyakit kelas berat, seperti kanker, tumor, atau lainnya.
Lintah bisa dikatakan produktif, paling tidak dalam jangka waktu 1 tahun. Tak semua lintah yang dipergunakan untuk penyembuhan ini bisa bertahan hidup seusai digunakan. Hal itu terjadi, pada penyedotan penyakit kelas berat, terutama kanker dan tumor.
“Khusus lintah yang sudah tua atau tidak produktif lagi, kami olah lagi menjadi minyak lintah, yakni minyak yang mempunyai khasiat untuk keperkasaan lelaki,” ujar Sugeng, sambil menambahkan, dirinya juga menjual minyak lintah ini, dengan harga perbotolnya Rp 25.000,-
Dari yang awalnya hanya memiliki 10 indukan, kini lintah purba yang dimiliki  Sugeng mencapai puluhan ribu ekor. Semua itu dipergunakan sebagai media untuk penyembuhan, dengan biaya seikhlasnya. Sugeng juga tak menjual hasil budidayanya itu. Semua dipergunakan untuk konsumsi  sendiri. (Teks dan Foto : Sujono)
Narasumber Moh Sugeng
Kawedusan RT.02 RW.02
Kebumen, Jateng


                  CARA URUT ZAKAR DENGAN MINYAK LINTAH

CARA URUT YANG BETUL UNTUK BESARKAN  PANJANGKAN  KERASKAN ZAKAR

Amalan mengurut zakar memang terdapat dalam tradisi masyarakat Melayu lama. Amalan ini dikatakan telah dibawa oleh pedagang Arab ke Tanah Melayu. Telah tersebut dalam kitab Rawd-At-Tirr karangan Sheikh Nefzawi seorang penasihat istana kerajaan Arab-Tunisia di abad ke-17, berkenaan kaedah membesarkan saiz zakar melalui urut.

Nota : penderita sakit kencing manis (diabetes) pada tahap kritikal tidak digalakkan untuk mengurut zakar.

1. Tujuan mengurut zakar
Terdapat beberapa pendekatan serta tujuan mengurut zakar :
*bagi mengubati tanda-tanda awal penyakit mati pucuk dan lemah tenaga batin
*untuk mengatasi masalah pancutan awal atau ejakulasi pramatang
*tujuan membesarkan dan memanjangkan zakar. Menurut ilmu tabib Cina, zakar boleh ditambah saiz sehingga 1 hingga 2 inci. Namun rawatan urut Melayu dan kitab-kitab Arab mencatat bahawa saiz boleh ditambah sehingga 4 inci. Malahan ahli Yoga India ada yang mampu memanjangkan zakar sehingga 14-inci !
* bagi meningkatkan keampuhan dan keupayaan zakar - supaya zakar menegak lebih tegar dan galak, condong ke atas dan timbul urat-urat zakar serta kepala zakar kembang dengan garang seperti singa apabila menghadapi isteri ketika persetubuhan
* mengurut zakar untuk meredakan gejolak nafsu - terutama kepada lelaki bujang atau suami yang berjauhan dari isteri [ tanpa menumpahkan air mani ] serta mengelak dari maksiat zina
* sebagai latihan untuk menghadapi situasi sebenar persetubuhan. Urut zakar dengan latihan pernafasan tertentu boleh membantu suami mengawal kepala zakar untuk mengembang dan menguncup untuk kepuasan jimak pihak isteri. Sekaligus amalan urut ini berfungsi membantu ketahanan suami ketika berjimak.

2. Kaedah Mengurut Zakar
Ada pelbagai kaedah mengurut zakar yang meliputi cara mengurut, kawasan tubuh badan yang diurut, minyak atau alat yang digunakan dan peraturan tempoh waktu amalan urut dilakukan, malahan ada yang mengguna jampi serapah seperti dalam amalan dukun Melayu.
Berikut ini adalah koleksi kaedah urut zakar seperti yang diamalkan oleh masyarakat tradisi Melayu-Arab yang diturunkan kepada anak daripada bapa apabila anak lelaki mula mencapai umur baligh. Ianya adalah Rahsia yang perlu diketahui oleh setiap lelaki yang mengambil berat akan kesihatan fizikal zakarnya.

Cara Urut Untuk Keraskan Zakar
Sebelum tidur ambil sedikit minyak lintah  dan gosokkan dengan laju pada tapak tangan untuk memanaskannya apabila mengurut.
Letakkan sedikit minyak tersebut pada jari-jari tangan dan urut kelengkang ia itu antara dubur ke telur zakar ( seakan-akan Istibra selepas kencing ) . Tekan sedikit dan pastikan anda urut sehala saja, yakni dari dubur mengarah ke telur zakar. Lakukan sebanyak 7 kali.
Kesan dari amalan ini akan dapat dilihat pada malam itu juga, di mana zakar akan menegang dengan galak sekitar 3 pagi sehingga waktu solat subuh. Amalkan ia kalau boleh pada setiap malam sebelum anda tidur terutama ketika cuaca sejuk supaya ligament dan urat-urat zakar berada pada tahap kecergasan yang terbaik.

Cara Urut Untuk Memecahkan Lemak , Angin Pada Batang Zakar
Semasa bangun dari tidur, selatkan pangkal batang zakar (kawasan yang berhampiran dengan bumi zakar) menggunakan jari telunjuk dan jari tengah tangan kanan atau tangan kiri. Hujung jari-jari itu menekan ke bumi zakar sambil mengurut-urutnya ke atas dan ke bawah.
Lakukan selama kira-kira 2 minit atau hitungan 99-kali. Lakukan pada setiap pagi kerana amalan ini akan memecahkan lemak dan angin dari berkumpul pada pangkal zakar. Ianya juga dapat mengelakkan dari berlakunya tersimpul urat buah zakar apabila usia meningkat tua.

Cara Urut Zakar Untuk Menahan Mani
Menurut kitab Tajul Muluk dan Rawd-at-Tirr, mengurut menggunakan minyak urut yang khas boleh membantu lelaki bertahan lebih lama ketika bersetubuh.

Caranya ialah dengan mengurut sehala dari pangkal zakar menghala ke hujung zakar, berulang-ulang kali. Tempatkan ibu jari di bahagian atas batang zakar, jari tengah di bahagian bawahnya.
Lakukan urutan selama 2 minit atau 99-kali hitungan. Latihan ini boleh dilakukan pada bila-bila waktu lapang, kecuali pada waktu Zohor dan Maghrib.

Cara Urut Untuk Panjangkan Zakar
Kebanyakan lelaki merasakan zakar mereka tidak menepati saiz yang sepatutnya. Purata zakar normal lelaki dewasa Malaysia ialah sekitar 4 inci hingga 6 inci, namun perlu diingatkan bahawa kebanyakan lelaki tidak mencapai saiz zakar yang optima.

Maka atas sebab ini kaedah mengurut boleh meningkatkan zakar ke tahap yang lebih besar dan panjang.
 

Dalam satu kajiselidik di Amerika, majoriti wanita di negara tersebut menginginkan lelaki yang mempunyai zakar sekitar 7 inci dengan ukur keliling yang tebal. Alasan yang diberikan mereka ialah untuk dapat merasakan zakar penuh atau sendat di dalam vagina dan supaya kepala zakar dapat menyentuh mulut rahim (cervix atau Batu Meriyan dalam istilah perbidanan Melayu)

1. Mengurut zakar untuk memanjangkannya elok dilakukan pada awal pagi. Sapukan sedikit minyak lintah pada tapak tangan dan gosok dengan laju untuk memanaskannya.
2. Tarik nafas dalam-dalam. Kemutkan dubur, genggam pangkal batang zakar dengan tangan kanan menggunakan ibu jari dan jari telunjuk.
3. Lurutkan batang zakar itu membawa tangan ke hujung zakar tapi hendaklah anda berhenti bila sampai ke takuk zakar. Dengan cara ini, anda menghantar lebih banyak darah ke dalam kepala zakar dan dikunci tenagannya oleh cengkaman tangan tadi. Tahan nafas selama 7 kiraan sambil mengekalkan cengkaman itu. Kemudian lepaskan.
4. Lenturkan batang zakar ke arah paha kanan dubur. Kemudian lepaskan lenturan itu. Lakukan sebnyak 21 kali.
5. Lenturkan batang zakar ke arah paha kiri dubur. Kemudian lepaskan lenturan itu. Lakukan sebanyak 21 kali.
6. Pegang kepala zakar, pusingkan zakar mengikut jarum jam sebanyak 21 pusingan. Kemudian lakukan yang sama pada arah berlawanan jarum jam.
Saksikan perbezaan pada zakar anda pada hari-hari ke 7, ke-14 dan pada hari ke-21 dan hari ke-40. Sebaik-baiknya anda mengukur zakar terlebih dahulu sebelum memulakan latihan ini.


Cara Urut  Zakar Melalui Persetubuhan
Zakar adalah anggota tubuh yang sukar dikawal oleh minda. Adalah sukar bagi lelaki normal untuk memerintahkan zakarnya menegang mengikut sesuka hati.
Ereksi atau ketegangan zakar antara lain digerakkan oleh deria penglihatan, sentuhan dan bau yang menghantar mesej ke otak untuk merembes hormon jantan dan seterusnya menggera zakar untuk tegak kerana terangsang atau berahi apabila bersama perempuan.
Oleh kerana saiz, tahap kekerasan dan bentuk zakar merupakan faktor-faktor bagi memudahkan isteri mencapai klimaks dan inzal, maka disebutkan bahawa teknik mengurut zakar pada liang faraj isteri adalah satu latihan yang perlu dipelajari oleh suami.
Salah satu cara bagi memuaskan isteri ialah dengan membuat faraj isteri dapat merasakan zakar mengurut dan mengusap keseluruhan liang faraj atau vagina dalam setiap dayungan.
Ini akan hanya dapat dilakukan apabila suami dapat mengawal kepala zakarnya agar boleh kembang dan kuncup apabila dikehendaki.

Tekniknya ialah seperti berikut :
* dayungan masuk - kuncupkan kepala zakar apabila menusuk ke dalam faraj
* dayungan keluar - kembangkan kepala zakar apabila menarik zakar dari faraj
 Melalui cara yang disebutkan tadi, isteri akan merasa seluruh urat-urat di dalam farajnya dibelai dan diusap oleh zakar, dan ini akan memberi nikmat dan kelazatan seks yang tidak terhingga pada isteri.
Cara melatih zakar untuk responsif kembang-kuncup ialah melalui urutan dan perlu disertai dengan kaedah pernafasan tertentu. Ketika bangun pagi, semasa zakar masih tegang, ambil sedikit Minyak Lintah Sabah dan gosokkan pada tapak tangan supaya panas. Tuam tapak tangan pada bahagian pinggang dan urut dari hala atas ke bawah ......


FAKTA YANG ANDA PERLU TAHU
  1. Fakta: 60% lelaki ASIA mengalami lemah tenaga batin
  2. Fakta: Pada umur lebih 30 tahun, lebih 82% lelaki tidak dapat mengekalkan ereksi ketegangan zakar seperti pada umur 20 tahun dahulu.
  3. Fakta: 9% lelaki memiliki saiz zakar yang kecil daripada yang sepatutnya mereka miliki.
  4. Fakta: Purata masa bertahan untuk lelaki dalam hubungan seksual hanya 5-8 minit.
  5. Fakta: 75% Wanita tidak pernah berasa puas ketika hubungan seks dengan pasangan nya.
  6. Fakta: 2/3 wanita di dunia tidak berpuas hati dengan saiz zakar pasangan mereka.
  7. Fakta: Lebih daripada 75% wanita di dunia mahu zakar yang besar & panjang
Sumber : http://lintah.webs.com

1 comment:

  1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.



    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


    ReplyDelete